18 iulie 2011

Asa nu!

Acum cateva seri testam o interfata pentru moduri digitale si am ajuns in banda de 20m unde, am avut placuta surpriza sa intalnesc o statie YO, YO3FOP care chema in PSK31.
Imediat i-am raspuns, bucurandu-ma ca voi avea posibilitatea de a schimba cateva cuvinte cu un "vecin".
Iata cum a decurs "dialogul":

CQ CQ de YO3FOP YO3FOP
PSE K
02:54:04> Main
YO3FOP de YO3HJV YO3HJV pse kn

Your Call de YO3FOP

YO3FOP de YO3HJV
nu ati incarcat in program indicativul si statia chemata nu stie cui faceti apelul
Buna dimineata.
Numele Adrian, QTH Bucuresti.
Semnalul este f puternic, merge OK.
Eu tocmai am terminat si testez, o interfata pe USB pentru moduri digitale, care are placa de sunet, com pentru CAT samd..
TU YO3FOP de YO3HJV YO3HJV pse kn


YO3HJV de YO3FOP
Hi OM,
Report : 599 599
Name : ILIE ILIE qth BUCHAREST BUCHAREST loc KN34CK [90.0° 6.6km] KN34CK
Member EPC #2937 ROØ5
Info : QRZ.COM
How copy? BTU OM, YO3HJV de YO3FOP pse kn

YO3FOP de YO3HJV
Copiez f bine, dupa cum am spus, doar ca speram sa vb cu un om, nu cu un calculator...
Multam de legatura, succes si mny DX
YO3FOP de YO3HJV YO3HJV pse kn

YO3HJV de YO3FOP 73 OM and thanks for this BPSK-31 QSO on 2Øm, good DX in 2Ø11.
YO3HJV de YO3FOP sk

Trecem de faza I, in care dl. YO3FOP nu a introdus indicativul in MACRO-urile din HRD (cel putin asa suna predefinitele din DM780 si ajungem la adevarata problema:
Dezinteresul operatorului uman pentru realizarea unei legaturi!
Imi pare ca, folosind exclusiv mesajele predefinite devenim, cumva, sclavii calculatoarelor, negandu-ne tocmai placerea acestui hobby: comunicarea si puntile intre oameni!

Modurile digitale sunt un mijloc de realizare a legaturii si nu un scop in sine; se pare ca am uitat de asta! Este de inteles asa ceva intr-un concurs sau intr-un pile-up atunci cand timpul corespondentului este pretios. In rest, folositi comenzile "macro" cu parcimonie; nu este deloc greu sa adaugi cateva cuvinte, chiar daca tastatura QWERTY nu iti este cel mai bun prieten!
Am intalnit deseori corespondenti cu care am purtat conversatii in moduri digitale. Tocmai acestia au fost motivul pentru care acum sunt atat de atras de ele iar unii chiar mi-au spus ca evita sa intre in dialog cu statiile care shimba doar controalele de rigoare. Adica exact cum puteti observa in "dialogul" de mai sus!
Incercati sa evitati acest tip de legatura! Asa nu!

73 de yo3hjv

Niciun comentariu:

Most viewed posts in last 30 days